Training and certification by the Contract Academy?
In contract management, "knowledge" is the decisive variable. Success requires employees to act correctly at the correct time. Our training therefore focuses on different levels of contract management and imparts specific knowledge tailored to the desired function.
What qualifications does the Contract Academy offer?
Contract and claims management performs when employees in different disciplines work together. Not every employee will create a claim or negotiate with the customer. For example, planning staff should know how contracts can be used to protect their own interests when a client wants to alter the contract. Our training concept therefore focuses on three qualification levels.
Target Group: Project Team |
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Base Program Principal Contract Manager |
Engineering, Fabrication, Construction
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Target Group: Project Management Team |
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Claim Program Master Contract Manager
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Contract Management in Projects
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Target Group: Contract Administrator |
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Contract Program Professional Contract Manager
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Leading Contract-Management
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Online training in a dialog
We offer different models for online training. The standard is independent learning. The lessons are worked through completely on one's own without time constraints. This concept is suitable for all individual participants. Participants can discuss topics with the Contract Academy via the integrated chat function. This is the usual procedure available to members.
Blended learning: regular dialog
Blended learning is a form of training that combines traditional teaching methods with digital learning. There is a time limit for working through individual lessons, e.g. 3 lessons within 14 days. Afterwards, a joure-fixe is arranged to recap and deepen topics of the lessons worked on.
This joure-fixe is then done via an online communication tool. Experience shows that such a method is very suitable for companies and leads to a much better consolidation of know-how than is the case with traditional methods.
We charge a flat fee for joure-fixe appointments. Contact us, we will be happy to submit you an attractive offer.
Coaching: Permanent contact person
The coaching concept also requires you to work through the lessons on your own. However, "stand-by" support is provided, allowing participants to discuss content with Contract Academy experts at any time. This is particularly suitable for the targeted training of individual employees in order to prepare them for taking on tasks in contract and claims management within a short period of time.
Additional costs are incurred for this intensive support, depending on the individual case. Contact us and we will be happy to make you an attractive offer.
Do you have any questions about the concepts? We will be happy to explain the advantages of each model to you.
Coaching
Coaching ist eine Form der Beratung, die speziell auf Führungskräfte mit Managementaufgaben ausgerichtet ist. Der Coach ist ein neutraler Berater, der dem Klienten nicht die Arbeit abnimmt, sondern diesen primär bei der Entwicklung geeigneter Maßnahmen unterstützt. Gerade in Projekten, bei denen Mitarbeiter parallel zu ihrer normalen Tätigkeit eine neue Methodik anwenden sollen, eignet sich das Projektcoaching hervorragend. Häufig ergeben sich am Anfang viele Fragen aus Schwierigkeiten bei der Umsetzung neuer Prozesse. Der Coach ist dabei der Starthelfer, der über die ersten Hürden hilft.
Gerade Projekte in Bereichen, die Neuland betreten, bieten die Chance, beim "Training on the Job" mehr als nur ein neues Gebiet zu erobern oder eine neue Problemlösung zu realisieren.
Präsenzseminare
Die Contract Academy gibt ihr Wissen an die Teilnehmer weiter. Der Fokus liegt darin, die projektverantwortlichen Mitarbeiter an die Methoden, Praktiken und Theorien des Vertrags- und Claims-Managements heranzuführen.
Die Inhalte der Kompetenzseminare haben wir im Laufe der Jahre auf Basis von Erfahrungen und Rückmeldungen der Seminarteilnehmer ständig weiterentwickelt. Das Ergebnis ist ein Seminarkonzept, das die teils trockenen und vielfach im ersten Moment unklaren Themen anschaulich vermittelt, so dass das Wissen bei der täglichen Arbeit Anwendung finden kann.
Wir vermitteln nicht nur die grundsätzliche Theorie, sondern bieten auch Werkzeuge, Tools und Strategien. Damit ermöglichen wir den Teilnehmern, Lösungswege selbst zu entwickeln ermöglichen, um in unterschiedlichen Situationen und Fällen im Rahmen ihrer täglichen Arbeit, aus Sicht des Contract-Managements, richtig zu reagieren. Als Standard bieten wir die folgenden drei Seminarmodule an.
Workshops
Das Wissen wird bei den Kompetenzseminaren in Form einer Vorlesung vermittelt. Bei einem Workshop erfolgt die Vermittlung von gezielten Themen dagegen durch praktische Übungen. Um dasselbe Wissen zu vermitteln, erfordert ein Workshop deutlich mehr Zeit, als ein Seminar, das als Vorlesung konzipiert ist. Der Vorteil liegt allerdings darin, dass das erlernte Wissen nachhaltiger ist, somit länger behalten wird und somit eher zum Einsatz kommt.
Es empfiehlt sich, zunächst ein Seminar abzuhalten, in dem die Grundkenntnisse und Zusammenhänge vermittelt werden und anschließend spezifische Themen in einem Workshop zu vertiefen.
Da diese Workshops sehr praxisorientiert sind, orientieren wir uns gezielt an den spezifischen Erfordernissen der jeweiligen Branche und Unternehmen. Wokshops sind nur als Inhouse-Veranstaltung buchbar.